RASP LOVERS

Sobota
[26.10.2019]

Bilety: 50 zł na 26.10.2019  obejmują koncerty

RASP LOVERS / SŁAWEK JASKUŁKE SOLO

Na koncercie obowiązuje zakaz fotografowania i rejestrowania profesjonalnym sprzętem.

Informacja o karnetach

Bilety na koncerty

50 zł
Kup bilet

RASP LOVERS


  • Sala Suwnicowa Klubu Żak / Gdańsk / Grunwaldzka 195/197
  • 26.10.2019 | G. 20:00
  • Młoda Polska

  • Skład

    Jerzy Mączyński - tenor and baritone saxophone

     Szymon Wójcik - guitar

    Marcel Baliński – piano, microkorg

    Rafał Różalski - double bass

    Bartosz Szablowski - drums


Szymon Wójcik, lider powstałego w 2018 roku RASP Lovers tak charakteryzuje cele, jakie jego zespół planuje realizować: łamanie schematów, zabawa formą i konwencją, zestawianie ze sobą elementów na pierwszy rzut oka leżących daleko od siebie, tworzenie muzycznych oksymoronów i kontrastów są głównymi założeniami leżącymi u podstaw muzyki zespołu. Ciężko zaklasyfikować ją do jakiegokolwiek gatunku, jest to miks punku, awangardowego jazzu, elektroniki, muzyki improwizowanej oraz alternatywnego rocka.

W Żaku na Festiwalu Jazz Jantar zaprezentują materiał z debiutanckiego albumu, zarejestrowanego w Monochrom Studio. Romantic Alternative Schizophrenic Punk ukaże się w październiku. RASP Lovers to kolejny zespół pokazujący szalenie istotny wpływ… duńskiej edukacji muzycznej na rozwój polskiej młodej sceny, jako że prawie wszyscy muzycy otarli się o Syddansk Musikkonservatorium w Odense.

Grupę tworzą: gitarzysta i kompozytor Szymon Wójcik,  miłośnik punku, kontrastów oraz kolorów tęczy, współtwórca kolektywu P.E. Quartet, obecnie student wydziału kompozycji w Hochschule fur Musik und Tanz w Kolonii; znany już gdańskiej publiczności saksofonista i kompozytor Jerzy Mączyński, współzałożyciel freejazzowego kolektywu P.E. Quartet oraz leader zespołu - konceptu muzycznego Jerry&ThePelican System, obecnie kończy studia magisterskie w Berklee College of Music na kierunku contemporary music performance; pianista, kompozytor i aranżer Marcel Baliński, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie na wydziale jazzu, lider zespołu Entropia Ensemble, członek Jerry&The Pelican System, laureat nagrody Grand Prix 10th Azoty Tarnów Jazz Contest w kategorii zespołowej oraz solowej, twórca muzyki filmowej i teatralnej; kontrabasista Rafał Różalski, członek zespołów Entropia Ensemble, P.E. Quartet oraz Pimpono Ensemble; perkusista Bartosz Szablowski, współtworzy między innymi P.E. Quartet oraz zespół Kinga (który pojawi się w Żaku 5 października), obecnie jest studentem Syddansk Musikkonservatorium w Odense.

Premiera

SŁAWEK JASKUŁKE SOLO


  • Sala Suwnicowa Klubu Żak / Gdańsk / ul. Grunwaldzka 195/197
  • 26.10.2019 | G. 21:30
  • All That Jazz

  • Skład

    Sławek Jaskułke - piano


 

Sławka Jaskułke gdańskiej publiczności przedstawiać nie trzeba. Na Festiwalu Jazz Jantar zagra koncert solowy. Muzyka na płytę The Son została nagrana na unikalnym instrumencie - fortepianie Malmsjo Grand Piano z 1935 roku nazywanym także “Banana Grand”, z uwagi na swoją budowę. Firma Malmsjo wyprodukowała 25 sztuk tego modelu.To fortepian prostostrunny, a jego wyjątkowość polega na budowie bryły, której dno po stronie strun basowych jest większe. Fortepian posiada więcej otworów rezonansowych w ramie instrumentu, co kształtuje jego ciepłe, a przy tym potężne brzmienie. Szczególna, matowa barwa to z kolei zasługa opracowanego specjalnie dla Sławka Jaskułke systemu moderatorów, stworzonego przez Tadeusza Gilerta i firmę Piano Rent.

Nagrań dokonano w stroju 432Hz, w którym Sławek Jaskułke pracuje od kilku lat. I jak sam artysta przyznaje: „Wybór obniżonego strojenia instrumentu w moim przypadku jest jednym z elementów budowania własnego, niepowtarzalnego brzmienia, do którego dążę od wielu lat. Rzecz w tym, że obniżony strój jest przyjemniejszy w percepcji, powoduje cieplejsze i ciemniejsze brzmienie. A barwa w mojej muzyce wybrzmiewa przed nutami.“

Dionizy Piątkowski (jazz.pl) pisze: Albumem The Son przekonuje, że subtelności brzmienia i nastroju ważniejsze są od energetycznej improwizacji, w której struktura buduje się nieokiełzaną emocją. Pianista proponuje liryczną, melancholijną podróż opartą na budowaniu nastroju i nieskazitelnego brzmienia, gdzie dźwięki muzyki same układają się w subtelności fortepianowej elokwencji pianisty. Sławek Jaskułke od kilku  lat maluje swój jazzowy patos takimi dźwiękami. Budując strukturę utworów kieruje się barwą, ale też oszczędnością środków wyrazu. Z jednej strony to kompozycje będące dźwiękowym pejzażem o bogatym zabarwieniu harmonicznym, z drugiej zaś kompozycje o budowie piosenkowej z wyraźnie dominującą melodią. Pianista tworzy muzykę, która koi. I brzmienie, którego strukturę  tworzą trzy, ważne elementy: kompozycja, fortepian oraz jego nietypowy strój. (…) Sławek Jaskułke to dystyngowany artysta i kreatywny wirtuo

 

Premiera